Dikt till älsklings Hrokkinn

Hrokkin, Hrokkinn
Du var en ängel, du fall ner från himlen som en brun islandshäst,
Hrokkinn, Hrokkinn du var ju bäst.
Nu åkte du tillbaka till himlen din och träffade dina polare och resten sen
Hrokkinn, Hrokkinn av dig fanns det bara en
Den bästa, den sötaste, en änglaislandshäst
Det var du lilla häst som är bäst.
Jag saknar dig så även om du trampade på min tå.
Du var seg men pigg med
Du kunde även slicka av en sked.
Du kunde några trick, 
jag älskade dig
Men nu försvann du ifrån mig,
Jag har lärt mig grejer sen du dog,
Hrokkinn, Hrokkinn jag förstod, jag satt och grät men inte att jag log.
Du var allt jag hade,
<3 Saknar dig lille gubben. <3
u:Stélpa
E:Hrókur



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0