Liseberg

Jaha, idag (26 juni) så har vi varit på Liseberg. Jag var lite stressad och nervös och så för gipset. Men det gick bra! Nu börjar jag från början av dagen då! :)
Ca. 12:30 Vi kom dit, de öppnade inte förräns 13:00 de snåljåparna! ;)
13:00 Mattias våran kusin som jobbar där kom och gav oss fribiljetter så vi slapp köa och betala inträde. Lyckos! 
Vi gick in och betalade åkband. Sedan så gick vi till flume ride och där köpte vi regnponcho till min arm så den inte blev blöt! :) Vi åkte flume ride 2 ggr. Riktigt härligt väder och svalkande attraktion! Sedan gick vi t Balder men jag blev riktigt nervös så när vi skulle sätta oss blev jag jätteosäker! Men jag ville ju så gärna så jag satte mig och vi åkte upp. Vi åkte så att man hade en bilväg precis bredvid Balder uppförsbacken som är jädrigt brant o lång! Sedan kommer ju 70 graders backe neråt som man får en rejäl kick av! Jag tycker det är underbart! Sedan gick vi till kållerado och jag fick ta på regnponchon igen, bu! Men det var ju kul. Sedan gick vi förbi milkshaken (nytt spel) som Mattias jobbade i och sa hej! Sen så åt vi, jag åt plättar, mums! Sedan gick vi vidare till Lisebergsbanan som man kunde se hotellet ifrån, läbbigt! ;) Den är mycket mer avslappnande än Balder men det blev inte tråkigt ändå. Ehh, sedan var det nog så att jag och Linnea åkte slänggungorna och sen så spelade vi spel och handlade lite där. Sen så åkte vi till farmor och hämtde upp henne och sedan begav vi oss iväg till Gunilla (faster) och Dan (hennes man), där Cash hade varit under dagen. Senare efter middagen så gick jag och Dan på en liten prommis med deras hund Bessie och Cash. De badade och träffade en annan hund som Bessie brukade leka med. Det var nog allt jag kunde berätta. Och medans jag har skrivork nu så skriver jag nog nåt tidsinställt t imorrn! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en smashing dag! :) hälsa göteborgarna! P&K

Svar: Vem? :)
viponnytjejer.blogg.se

2012-06-27 @ 01:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0